Publikationer
Medeltiden är en epok som har avsatt många olika avtryck också i vår tid, inte minst som en mytomspunnen inspirationskälla. Detta gestaltas på många vis, bland annat i romaner, filmer, tv-serier, spel, lajv och arr...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
,
Staffan Selander
ISBN:
9789144117089
Potential för estetikfältets legitimering och utveckling -
samtal kring forskning inom det estetiskt-pedagogiska fältet
Abstract till rundabordssamtal NEÄL 2018
Under 1990-talet och börja...
Författare:
Monica Lindgren
,
Fredrik Lindstrand
,
Ketil Thorgersen
,
Stina Wikberg
Författare:
Fredrik Lindstrand
Grasping action in multimodal transformative processes
Fredrik Lindstrand, Konstfack University of Arts, Crafts and Design, Stockholm
A multimodal and social semiotic ...
Författare:
Fredrik Lindstrand
Multimodal ethnography – understanding meaning making in practices and across contexts
Multimodal ethnography brings together social semiotics and ethnography. In this perspective, researcher...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
,
Øystein Gilje
In Sweden, big efforts are currently being made in what is referred to as the "digitization of school" (cf. Government of Sweden, 2017) and in the work to support media and information literacy (MIL) at a more gene...
Författare:
Fredrik Lindstrand
En kort text om hur även uttryck som framträder som enkla och slumpmässiga kan förstås som meningsfulla uttryck för kunnande och engagemang.
Författare:
Fredrik Lindstrand
ISBN:
9789163980039
Författare:
Eva Insulander
,
Fredrik Lindstrand
,
Staffan Selander
Today, in the neo-liberal era, goal-oriented learning seems to be a ubiquitous demand for almost all kind of play activities. Different resources for play, like toys and games, are motivated from a learning perspec...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
,
Staffan Selander
Contemporary teaching and learning implies that pupils encounter curricular content in the form of multimodal representations such as film, museum visits, PowerPoint presentations, roleplay and digital games. Spoke...
Författare:
Eva Insulander
,
Fredrik Lindstrand
,
Staffan Selander
This article poses questions regarding learning and representation in relation to young children’s popular culture. Focusing on gender, the article builds on multimodal, social semiotic analyses of two different me...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
,
Staffan Selander
Ett dubbelt perspektiv i högskolepedagogiken - om kunskapens representationsformer
I en tid där digitala medier mer och mer utvecklats till en vardaglig kommunikationsresurs, utmanas...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Lisa Öhman
Intervju med dr Arlene Archer i samband med hennes deltagande i forskningskonferensen Designs for Learning IV, där hon gav en keynotepresentation.
Författare:
Fredrik Lindstrand
Based on the results from a Swedish research project, this paper investigates young children's meaning-making in relation to moving images in a preschool context. The specific focus of the paper is to look at if – ...
Författare:
Fredrik Lindstrand
Populärvetenskaplig föreläsning vid konferensen Konstarter i Pedagogiken - Art in Education, Edsbyn 7-8 januari 2013.
Författare:
Fredrik Lindstrand
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
ISBN:
978-0-415-50814-8
Författare:
Marie Leijon
,
Fredrik Lindstrand
Författare:
Sophia Diamantopoulou
,
Eva Insulander
,
Gunther Kress
,
Fredrik Lindstrand
ISBN:
978-87-995472-0-3
This paper discusses the outline and implications of a recently initiated research project, ”REMAKE: Representations, resources and meaning-making. The Middle Ages as a knowledge domain in different learning enviro...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Staffan Selander
Författare:
Sophia Diamantopoulou
,
Eva Insulander
,
Fredrik Lindstrand
In this article we offer an approach to analysing exhibition design, based on a multimodal and social semiotic view of communication and meaning making. We examine the narration and construction of different messag...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Eva Insulander
Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss? Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras sp...
Författare:
Annika Elm Fristorp
,
Fredrik Lindstrand
ISBN:
9789113043906
Författare:
Fredrik Lindstrand
Författare:
Fredrik Lindstrand
This chapter examines youth media from a Scandinavian perspective, based on the results of a recent study about learning paths among young filmmakers in Denmark, Norway and Sweden. We deal specifically with how the...
Författare:
Fredrik Lindstrand
,
Lisbeth Frölunde
,
Oystein Gilje
,
Lisa Öhman-Gullberg
ISBN:
9781433106538